Otel ve Tatil Rehberi

Badem Et Ocakbaşı

Koşuyolu’nun nezih ortamında hizmet veren Badem Et Ocakbaşı, lezzetli etleri ve mezeleriyle yeme-içmeyi sevenlerin gönüllerini fethediyor. Abartıdan uzak dekorasyonu ve mönüsüyle özlenen meyhane ambiyansını sunan Badem, misafirlerine her şeyin iyisini sunarak müdavim kitlesine her geçen gün arttırıyor.

Nezihliğiyle tercih sebebi olan Koşuyolu'nun güzide mekanlarından biri olan Badem Et Ocakbaşı, müşteri memnuniyetinin lafta kalmadığı, çok gezmiş ve çok tatmış iki dostun özenerek ve çokça önemseyerek açtığı keyifli bir mekan... Geçen sürede meyhane kültürünü ve iyi et yemeyi sevenlerin vazgeçilmez adresi olmayı başarmış Badem... Badem Et Ocakbaşı Emel Tunalı ve Erol Güçlüer ortaklığında hayata geçirilmiş. Yeme-içmeye çok düşkün olduklarını ifade eden Emel Tunalı'nın hayaliymiş kendi mekanını açmak. Koşuyolu’na her geldiğinde etkilendiğini belirten ve hayalindeki mekanı burada açmak isteyen Tunalı, Badem’in yola çıkışını söyle anlatıyor: “Burada bir balık mekanı vardı, bir gün baktık devrediyorlar. ‘Yapar mıyız, yaparız’ deyip geldik konuştuk ve direkt girdik işin içine. Benim daha öncesinde bir mekan tecrübem yok ama eşim yıllardır bu sektörün içinde. Her şeyden önce biz yeme-içmeyi çok seviyoruz ve çok mekan geziyoruz. Çevremiz de yönlendirdi bizi, ‘Hadi güzel bir meyhane yapın’ diye. Sonuçta butik bir et meyhanesi oldu. İki çocuğumuz var onlara da güzel bir mekan bırakalım istedik.”

Sade, şık ve temiz

Yeni mekanlar keşfetmeyi ve iyi şeyler yemeyi, özellikle eti sevdiğini söyleyen Emel Tunalı, hayalindeki et mekanı hayata geçirmek için kolları sıvamış. “Eti ve rakıyı seviyoruz, biliyoruz da. Et üzerine bir meyhane olsun istedik” diyen Tunalı, çok kötü durumda devraldıkları mekanın tadilatına girişmiş. Baştan aşağı yenilenen mekanda özellikle havalandırma konusuna çok önem verilmiş. Müşteri olarak gittiği mekanlarda içeride yemek kokusu ve dumandan rahatsız olduğunu ifade eden Emel Tunalı, havalandırmayı ayrı bir proje olarak ele alıp ciddi bir yatırım yapmış. Çok dağılmak istediklerini, temiz, sağlıklı, kaliteli ve lezzetli et yenilebilecek bir yer hedeflediklerini belirten Tunalı, “Dekorasyonda da aynı şeyi düşündük. Sade ve temiz olsun istedik. Yazın cam bölmeler açıldığı için ambiyansı çok farklı oluyor, adeta bahçedeymişsiniz hissi veriyor. Koşuyolu gerçekten çok gelişiyor ve değişiyor. Çevrede pek çok mekan açıldı. Bu semtin insanı dışarıda yemek yemeyi çok seviyor. Akşam yemeklerini dışarıda yedikten sonra evlerine geçiyorlar. Paket servis hizmetimiz de bulunuyor. Öte yandan, özel grupları ağırlıyoruz. İş yemekleri için gelen gruplar üst katta barkovizyonla yemekli toplantı yapıyorlar” diye konuşuyor.

Vazgeçemeyeceğiniz mezeler

Badem Et Ocakbaşı lezzetleriyle öne çıkan bir mekan. Öyle ki, Ateşbaz-ı Veli Mutfak Kültürü Ödülleri 2014’te ‘İstanbul'un En İyi Et Ocakbaşı Restoranı’ ödülüne layık görülmüş. Emel Tunalı’nın “Butik bir ocakbaşı, meyhane” olarak tanımladığı mekanda, öyle çok detaylı bir mönü yok. Çeşit olarak az ama kaliteli ve lezzetli şeyler sunuluyor. Örneğin, bir meyhanede olması gereken yoğurtlu mezeler, ezme, patlıcan salata gibi belli başlı mezelerin yanı sıra mevsimine göre zeytinyağlı enginar veya bakla gibi özel lezzetler giriyor mönüye. Sıcak mezelerde ise içli köfte oldukça iddialı. Bunun dışında güveçte patlıcan salata, patlıcan dolma ve özellikle pastırmalı humus, mutlaka denenmesi gereken lezzetlerden...

Etin eh leziz hali

Kebapları için “Adanalı kadar iyi” yorumları aldıklarını belirten Emel Tunalı, mekanın müdavimlerinin tercihinin ‘sıra et’ olduğunu söylüyor. ‘Sıra et’te, mekandaki özel et seçenekleri, azar azar, sırayla ve sıcak sıcak servis ediliyor. Mekanın et mönüsünde; kuzu pirzola, kaburga, şiş, kuzu külbastı, küşleme, piliç şiş, kanat gibi et seçeneklerinin yanı sıra fıstıklı kebap, abagannuş kebap, Topkapı kebap, patlıcan kebap, Ali Nazik gibi kebap seçenekleri ve taş fırında yapılan pideler ve lahmacun yer alıyor. Tatlı mönüsünde künefe, kabak tatlısı ve ayva tatlısının yanı sıra evde yapılan Arnavut tatlısı olan trileçe özellikle ön plana çıkıyor. Satın almayı çok önemsediklerini ifade eden emel Tunalı, “Biz iyi şeyler yemeyi seviyoruz ve burada insanlara iyi ve kaliteli ürünler sunmak istiyoruz. Yeşillikler, zeytinyağı vs. tüm ürünlerde, iyi yerlerden iyi ürünleri tercih ediyoruz. Etlerimiz Balıkesir Gönen'den geliyor. ‘Etiniz çok güzelmiş, Pendik'ten geldik’ diyenler oluyor. Şalgamımız çok seviliyor, Mersin'den getiriyoruz. Yine domates salçası, biber salçası, içli köfte malzemeleri yerinden özel olarak geliyor” diyor.

Badem et Ocakbaşı iki katlı bir mekan. İçerde düzen değişikliği yapabilen mekan, 150 kişiyi rahat rahat ağırlayabiliyor. Mekan öğle yemeyi servisiyle hizmete başlıyor. Pazar günleri kahvaltı servisi de bulunan Badem’de, Altınoluk'tan gelen doğal taze ürünler ve taş fırında hazırlanan otlu, peynirli pidelerle kahvaltı keyfini doyasıya yaşamanız mümkün. Mekanın üst katında maç günleri, meyhane ortamında maç izleme keyfi yaşanırken, Cuma ve Cumartesi günleri fasıl eşlik ediyor yemek keyfine… Fasıl programına ilginin oldukça iyi olduğunu belirten emel Tunalı, “Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin bir hocası buraya müşteri olarak gelmişti. Fikir öyle çıktı. Kendisi ut çalıyor ve çok güzel bir ekibi var. Önceleri Cuma yaptık, ilgi yoğun oldu. Cumartesi de yapmaya başladık. Sevildi, duyuldu, gruplar gelmeye başladı” diyor.